Grupptryck

Jag saknar min snutteplutt Linus, det här är det absolut värsta med att åka bort.. att jag måste lämna honom hemma. Men det är så det är när man har förhållande som ung. Man får inte flytta ihop och man får inte ta med honom överallt. Även om jag gärna skulle vilja. Men det klart att det finns fördelar med att vara ung och i ett förhållande. Jag tror att det är lättare att stå imot de grupptryck som vi alla möts av , oavsätt om det gäller att hänga med någon ut, eller nått mer seriöst som att röka eller dricka. Det är lättare att säga nej när man vet att man har någon bakom sig som kommer stötta ens beslut.

Jag har annars varit väldigt bra på att stå på egna ben och inte falla för något grypptryck sen om det är för att jag är i ett förhållande eller inte vet jag inte , men jag tror absolut att det har påverkat då jag hela tiden har blivit uppmanad av Linus att gå min egen väg och att jag duger som jag är. Att ha hans stöd har verkligen hjälpt mig.
Annars är mitt bästa tips för att stå emot är att tro på sig själv. Och inte göra någonting för att alla andra gör det eller för att andra ska acceptera än. Man ska aldrig göra som alla andra. Det finns ett uttryck " var dig själv, det finns redan så många andra" Det ligger rätt mycket i det. Och om man gör någonting för att bli accepterad eller för att få vara en i gänget. Så är det inget bra gäng. eller kompisar. Jag har aldrig druit eller rökt och ingen har ens försökt tvinga mig eller sätt på mig annurlunda för att jag inte gör det. Och att jag är lite udda, ja det har mina vänner lärt sig och det accepterar och älskar mig för den jag är. Oavsätt om jag har en cigg i mungipan eller inte. Oavästt om jag gråter eller ler.

Hur mycket påverkas ni av grupptryck av olika slag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0