Ha överseende

Som jag sa i tidigare inlägg måste jag lägga mer tid på releationer och skolan, det vill säga att bloggen har lägsta prioritet för tillfället, men det har ni nog överseende med. Det är svårt som det är att få vardagen att gå ihop.

Idag i alla fall har jag varit med min älskling, vi fikade och sen gick vi hem till honom och lagade mat. Har ni tänk på hur mycket sociallt vi lägger runt just mat. Lättaste sättet att få kvalitetstid med någon? Jo genom att ha en lunch tillsammans eller ta en fika. I skolan , när är det man är sociel med kompisarna, jo på lunchen. Under alla våra högtider , vad är det vi gör? Jo vi äter. När någon fyller åt eller något liknande , hur firar vi, jo genom tårta eller middag. Familjen , när är det den är samlad, jo under maten.  Mat mat mat, alla vårta sociala relationer kretsar kring det.

Maten håller oss tillsammans , jag älskar mat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0