Ödet?

Tror ni på ödet. Jag gör det i alla fall. Jag tror att allting händer av en anledning och att alla händelser som sker hör på nått sätt ihop med ett eller flera händelser och att dem påverkar varandra. Oavsätt hur svårt dumt och jobbigt någonting än kan vara så tror jag att det händer av en anledning. Att det kommer leda till någonting nytt eller ge oss en tankeställare.

Jag och Linus har en väldigt ödes belagad start på vårt förhållande. Försök att hänga med nu.

Sommaren 06 var jag tillsammans med en Kille som hette Robin - vi gjorde slut
När vi var tillsammans träffade jag hans kompis kim - vi höll kontakten även efter att jag och Robin brytit
En dag kom Kim till min ridskola och skulle se mig tävla då hade han med sig en kompis - Victor
Victor blev kär i mig och vi började prata med varandra men jag blev mer intresserad av hans kompis - Linus
En dag på Jullovet 06 bestämde vi oss för att åka skritskor - Jag victor deras kompis Tobbe och - Linus
Det var kärlek vid första ögonkastet.


Vill tillägga att Victor inte blev "playad" eller hur man kan uttrycka det utan han fortsatte vara våran gemensamma kompis och är det fortfarande. Så inga sårade känslor där.

Och jag och Linus hade pratat en hel del i telefon sms och över internett, så det var inte en total främlig jag stötte på utan jag började gilla hans personlighet och ville veta mer om honom och beslutade mig när möjligheten kom att folja med och träffa honom.




Om inte det här är ödet, vad är det då?

JAg tror inte på ödet på så sätt att hela livet skulle vara förbestämt i minsta detalj men jag tror absolut att det är meningen att man ska uppleva vissa saker och träffa vissa personer men sen hur man väljer att gå vidare från det och dem val och väger i livet man väljer efter det påverkar man helt själv.

Jag lever efter mottot att alla förtjänar att vara lyckliga och jag tror ödet vill att alla människor ska vara lyckliga det är därför det finns, men sen är det upp till en själv efter att ödet gett en upp i rätt riktning att själv välja rätt vag , ta rätt beslut för att nå fram till lyckan

Kommentarer
Postat av: jonna

svar: okej usch så hemskt:( Måste säga att ni har en väldigt söt blogg iallfall

2009-03-06 @ 21:47:45
URL: http://jonnisponnis.blogg.se/
Postat av: Erika

Vill du ha fler besökare till din blogg helt gratis???? Klart du vill, vem vill inte de?? Gå in här..

http://www.viraltrafik.se/?Erikah



Skitbra sätt!Men de gäller att du gör lite reklam för dig själv sen oxå, som typ såhär..

Ha de super!! Keep up the good blogg ;)

2009-03-06 @ 22:34:52
URL: http://eralhe.blogg.se/
Postat av: Erika

Sen måste ja berömma din sida.. skithäftig! Vill osså ha en sån! Tips?

2009-03-06 @ 22:35:33
URL: http://eralhe.blogg.se/
Postat av: Anonym

har läst lite i bloggen här nu och börjar fundera... "bilden" som du skriver bl a när du är på väg till umeå, är det samma sak som bilen? ;P

2009-03-06 @ 22:40:07
Postat av: Tuss

Jättefint och bra skrivet! Många sanningar.

2009-03-07 @ 01:08:52
URL: http://tussberglof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0