Oseriöst?

Jag är inte den som dömer folk men ibland när jag sitter och läser bloggar kan jag undra vad vissa tänker med. Jag var inne och kollade runt lite nyss och hittade en frågestund med en tjej som var 15 år och gravid. Jag fasnade för den här frågan :

Fråga: Hur gammal är din pojkvän och hur länge har ni varit tillsammans? Hur reagerade han på att du var gravid?

Svar: Min pojkvän är 20 år gammal. Vi blev tillsammans 4 dagar innan jag testade mig och fick reda på att jag var gravid. Men vi hade dejtat ett tag innan vi hade sex för första gången, den gången barnet blev till. Det har gått fort men vi var jätte bra kompisar innan vi började dejta så det är inte så att jag gått och blivit gravid med en främling även fast vi blev tillsammans så sent som 2 veckor efter barnet blev till. Jag var faktiskt jätte kär i han en hel månad innan han bjöd mig ut på middag. Han har nu berättat att han också var kär i mig långt innan han vågade ens visa att han gillade mig. Vi båda är lite fega när det gäller att berätta vad vi känner så det är ett under att vi är tillsammans.. haha.
   Jo han ville ju direkt behålla barnet. Så han vart ju överlycklig när jag kände samma sak.

Hon är 15 år och gravid, måste bara säga hur imponerad jag är utav det. Men sen det här med att dem varit tillsammans i två månader kändes väldigt oseriöst. Hon nämner att hon varit vän med sin pojkvän länge innan. Men det är ändå en stor skillnad att vara vänner till att vara i ett förhållande. Och att då skaffa barn innan dem ens var tillsammans eller precis efter, det var rätt oklart. Tyckte jag var rätt oansvarigt?
Jag vet bara själv hur lycklig nykär man är 2 månader in i förhållandet och att saker och ting förändras i det långa loppet. Och att då skaffa barn innan man ens kommit in i ett förhållande är att gå lite väl fort fram speciell med tanke på deras unga ålder.

Jag önskar trots allt både barnen och föräldrarna all lycka i framtiden. Och hoppas det går vägen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

gud vilken härlig blogg! kärlek är verkligen det finaste som finns :)



sen angående det du skrev i inlägget, så kan jag väl hålla med. men ja, hoppas att det håller mellan dem! min värsta mardröm är typ att bli ensamstående mamma.. vill verkligen ha en "hel" familj :)

2009-03-05 @ 17:16:18
URL: http://cordell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0